Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Naturalne sposoby na regenerację skóry i włosów po wakacjach

Naturalne sposoby na regenerację skóry i włosów po wakacjach

Wakacyjne wyjazdy powoli dobiegają końca. Naładowani energią, wypoczęci wracamy do naszych codziennych obowiązków. Niestety nasza skóra i włosy po lecie nie zawsze są w takiej formie, jakbyśmy sobie tego życzyli. Szkodliwe czynniki zewnętrzne zdecydowanie im nie służą. Jakie naturalne sposoby na regenerację skóry i włosów po wakacjach okażą się skuteczne?

Regeneracja włosów

Lato to czas, w którym nasza skóra i włosy narażone są na czynniki, które je osłabiają i pogarszają ich kondycję. Do najbardziej szkodliwych możemy zaliczyć:

  • klimatyzację,

  • suche powietrze,

  • promieniowanie UV,

  • wysokie temperatury,

  • słoną wodę w morzu i chlorowaną w basenie,

  • brak ochrony przed słońcem,

  • brak filtrów SPF,

  • nieodpowiednia dieta,

  • brak odpowiedniej pielęgnacji.

Regeneracja włosów po wakacyjnych wyjazdach może okazać się niezbędna. Szkodliwe czynniki powodują odchylanie się łusek włosa, przez co są one dużo bardziej narażone na uszkodzenia. Nietrudno wtedy o uszkodzenie keratyny, która stanowi ich główny budulec. W efekcie nasze włosy po lecie są spuszone, łamliwe i przesuszone. Dodatkowo pod wpływem bezpośredniego promieniowania słonecznego z włosów utlenia się melanina, która jest ich barwnikiem i tarczą ochronną. W efekcie włosom brakuje blasku, są szorstkie, matowe i łamliwe. Możemy również zaobserwować wzmożone wypadanie. Czym wzmocnić włosy?

Regeneracja włosów po lecie - jakie zabiegi pielęgnacyjne im pomogą

  • Peeling skóry głowy – to jeden z zabiegów, który powinnaś dopisać do listy stałej, całorocznej pielęgnacji. Podobnie jak na skórze ciała, na skórze głowy gromadzi się martwy naskórek. Aby pory nie były zatkane i prawidłowo działały, należy regularnie go usuwać. Dzięki temu cebulki włosowe będą miały dostęp do składników odżywczych, włosy będą szybciej rosły i wolniej się przetłuszczały. Dodatkowo peeling skóry głowy nie tylko złuszcza martwy naskórek, ale także poprawia mikrokrążenie skóry. Podrażnienia skóry głowy zostaną złagodzone. Wystarczy, że wykonasz zabieg raz w tygodniu. Domowy peeling? Nic prostszego. Dodaj do szamponu cukier. Drobinki delikatnie złuszczą naskórek i rozpuszczą się pod wpływem wody.

  • Olejowanie – to jedna z najczęstszych odpowiedzi na pytanie „jak naturalnie wzmocnić włosy?”. Nałóż na swoje włosy olej roślinny, np. oliwę z oliwek lub olej arganowy i zostaw na co najmniej dwie godziny. Po umyciu włosów zauważysz natychmiastową różnicę. Włosy będą bardziej błyszczące i miękkie. Systematyczne olejowanie sprawi, że włosy staną się elastyczne, sprężyste i lśniące. Dodatkowo olejowanie wzmocni je i uzupełni ubytki w łuskach, dzięki czemu będą bardziej odporne na uszkodzenia. Aby wzmocnić działanie oleju, możesz dodać do niego sok z aloesu, który ma działanie nawilżające, jest bogaty w witaminy i minerały.

  • Delikatny szampon – do mycia skóry głowy wybierz delikatny szampon, który nie zawiera w swoim składzie silnych detergentów, parabenów i silikonów. Mogą one jeszcze bardziej podrażnić i przesuszyć skórę głowy. Do mycia możesz również z powodzeniem wykorzystać odżywkę. Wbrew powszechnej opinii, odpowiednio oczyści Twoje włosy, zmiękczy je i nawilży, nie powodując przesuszenia.

  • Odżywienie – to bardzo ważny punkt w pielęgnacyjnym planie regeneracji włosów po lecie. Sięgaj po produkty, które w swoim składzie zawierają substancje nawilżające, takie jak miód, kwas hialuronowy, mocznik, czy też aloes. Możesz również samodzielnie przygotować odżywkę, łącząc składniki takie jak miód, sok z aloesu, oliwa z oliwek z dodatkiem jajka, które jest źródłem protein. Przyspieszy ono regeneracje struktury włosa i uzupełni ubytki w zniszczonej łusce. Tak przygotowaną maseczkę nałóż na włosy na 20 minut. Wzmocnij jej działanie i owiń włosy folią, a następnie ręcznikiem. Ciepło sprawi, że składniki odżywcze z maski przenikną w głąb włosa.

  • Regularnie podcinaj końcówki – rozdwojonych i zniszczonych końcówek niestety nie zregenerują żadne zabiegi pielęgnacyjne. Jeżeli będziesz zwlekać z wizytą u fryzjera, zniszczenie struktury włosa będzie się pogłębiać, przez co w efekcie konieczne będzie pozbycie się dłuższych pasm włosów.

Regeneracja włosów może okazać się mało skuteczna, jeżeli na co dzień stylizujesz włosy z wykorzystaniem wysokiej temperatury, ciasno je upinasz oraz nie dbasz o odpowiednią dietę.

Czym wzmocnić włosy od środka?

Odpowiednia dieta ma ogromne znaczenie dla naszych włosów i paznokci. Sprawi, że włosy nie tylko będą odżywione, ale także będą szybko rosły i pięknie się układały.

Czym wzmocnić włosy – podpowiadamy, co powinno znaleźć się w Twoim jadłospisie.

  • Nienasycone kwasy tłuszczowe – sięgaj po oleje roślinne, tłuste ryby morskie, pestki, nasiona i orzechy. Wpływają one na wzmocnienie i prawidłową budowę mieszka włosowego. Włosy stają się bardziej odżywione i elastyczne, od cebulki po same końce.

  • Pełnoziarniste produkty zbożowe, kasze, ziarna zbóż – to bogactwo witamin z grupy B i krzemu.

  • Produkty zwierzęce, takie jak wołowina, wieprzowina, jaja, które są źródłem żelaza hemowego. Cechuje je zdecydowanie lepsza przyswajalność, w porównaniu do żelaza niehemowego, znajdującego się w produktach roślinnych.

  • Ryby, jaja, mięso i rośliny strączkowe – to bogactwo aminokwasów siarkowych- cystyny i metioniny. Wchodzą one w skład włosa, hamują wypadanie, a także są odpowiedzialne za utrzymanie głębokiego i mocnego koloru.

  • Owoce i warzywa – to bogactwo witamin, które pozytywnie wpływają na odżywienie cebulek włosów i ich prawidłowy wzrost.

  • Pokrzywa – to roślina bogata w witaminy A, C, B, wapń, fosfor, żelazo, siarkę i flawonoidy. Wpływa pozytywnie na krążenie skóry głowy, a także przeciwdziała wypadaniu włosów. Świetnie sprawdzi się w postaci soku z pokrzywy do picia, ze względu na szybszą i zwiększoną przyswajalność.

Regeneracja skóry

Intensywne słońce może przyczyniać się do powstawania przebarwień na skórze, a schodząca opalenizna uwidacznia suchość naskórka. Odpowiednia regeneracja skóry po lecie przygotuje ją na chłodniejsze, jesienne dni.

Jak powinna wyglądać regeneracja skóry, aby przywrócić jej blask i nawilżenie?

  • Peeling – złuszczenie martwego naskórka odświeży i dotleni skórę, zmniejszy powstałe przebarwienia oraz oczyści pory. W zależności od typu Twojej skóry dobierz odpowiedni peeling. Dla cery wrażliwej, naczynkowej i skłonnej do podrażnień z pewnością lepszy okaże się peeling enzymatyczny. Do masażu i peelingu ciała możesz wykorzystać zmielone ziarna kawy lub fusy po zaparzonym napoju. Wymieszaj je z oliwą z oliwek i wykonaj delikatny masaż ciała.

  • Odpowiednie nawilżenie – dobierz odpowiednie serum oraz krem nawilżający, który odbuduję barierę hydrolipidową skóry.

  • Nawadniaj się – spożycie odpowiedniej ilości wody powoduje utrzymanie napięcia i jędrności skóry. Skóra odwodniona jest wiotka i sucha, a zmarszczki bardziej uwidocznione.

  • Zadbaj o dietę – odpowiednia podaż witamin, składników odżywczych i przeciwutleniaczy pozytywnie wpłynie na wygląd i zdrowie skóry.

  • Sięgnij po naturalne soki owocowe, które są źródłem antyoksydantów. Sok z rokitnika bogaty w witaminy C, E i A pozytywnie wpływa na regenerację skóry, przyspiesza odbudowę tkanek. Sok z aceroli to bogactwo witaminy C, która działa antyoksydacyjnie, hamuje szkodliwe działanie wolnych rodników i spowalnia procesy starzenia. Soki stanowią świetną bazę do koktajlów i smoothie.

Informacje podane na tej stronie służą wyłącznie celom edukacyjno-informacyjnym i nie powinny być użyte do diagnozowania lub leczenia jakiejkolwiek choroby czy schorzenia. W przypadku konieczności diagnozy lub leczenia należy skonsultować się z lekarzem.

Bibliografia:

  1. Katarzyna Janda, Magdalena Kasprzak, Jolanta Wolska, Witamina C – budowa, właściwości, funkcje i występowanie, Pom J Life Sci 2015, 61, 4, 419–425
  2. Ewa Cieślik, Agnieszka Gębusia, , Borgis - Postępy Fitoterapii 2/2012, s Charakterystyka właściwości prozdrowotnych owoców roślin egzotycznych. 93-100
  3. Paulina Bośko, Wioletta Biel. Właściwości lecznicze rokitnika zwyczajnego (Hippophaë rhamnoides L.).Borgis-Postępy Fitoterapii 1/2017, s.36-41.  
  4. Karolina Jakubczyk, Katarzyna Janda, Sylwia Szkyrpan, Izabela Gutowska, Jolanta Wolska. Pokrzywa zwyczajna (Urtica dioica L.) – charakterystyka botaniczna,biochemiczna i właściwości prozdrowotne. Pom J Life Sci 2015,61,2,191–198.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Waluty
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa już od Kurier Fedex.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Herbeo
Sklep internetowy Shoper.pl